MondialLogistics logo

Retourlogistiek uitbesteden

Het belang van een goed georganiseerde retourstroom mag niet worden onderschat. De retourstroom vormt een belangrijk onderdeel van de totale keten en moet niet alleen als kostenpost gezien worden.

In veel gevallen is het een belangrijk onderdeel van het verkoopconcept (recht van retour) omdat jouw klanten meestal de mogelijkheid hebben om het product na ontvangst te retourneren.

Je kunt zelf kiezen hoe de klant het artikel kan retourneren. Hierbij kun je denken aan het door de klant zelf te laten organiseren, af laten geven bij één van de 4.200 pick-up points (ca. 6.000 eind 2023), retourneren naar een antwoordnummer of door ons af te laten halen.

Na ontvangst van het geretourneerde pakket kun je het volgende van ons verwachten:

 

  • Controleren van de producten op schade
  • Controleren of het product nog verkoopbaar is (geur, vlekken ed.)
  • Opnieuw verpakken als dat nodig blijkt te zijn
  • Toevoegen aan de bestaande voorraad met een automatische melding naar jou op basis van het retournummer