MondialLogistics logo

Kwaliteit en MVO

Wij zien verantwoordelijkheid nemen als iets vanzelfsprekends, maar ook maatschappelijk gezien nemen wij onze verantwoordelijkheid.

 

Kwaliteit

De tevredenheid van onze klanten, zien wij als belangrijkste voorwaarde voor een lange termijn samenwerking. Onze medewerkers streven dagelijks naar het behouden en verhogen van het niveau van de kwaliteit van onze dienstverlening. Door ons, zelf ontwikkelde systeem, wordt de uitlevergraad op order(regel)-niveau geregistreerd. Wij hebben een jaarlijkse correcte uitlevergraad van 99,8%. Hiervan ontvangen onze klanten ieder kwartaal een uitgebreide persoonlijke rapportage.

Kwaliteit is geïntegreerd door onze gehele organisatie. We zien het als onze taak om de hoogst mogelijke kwaliteit producten en diensten te leveren. Dit is van belang voor de lange termijn ontwikkeling en groei van onszelf en onze klanten. Het voldoen aan alle eisen van ons kwaliteitsmanagementsysteem alsmede het uitgangspunt om onze manier van werken constant te verbeteren stellen ons in staat aan deze taak te voldoen.

 

Missie
Het is onze missie om de logistieke leverancier van voorkeur te zijn voor het MKB in Nederland. Dit met oog voor en bewustzijn van de klant en milieu.

 

Visie
We beogen onze missie te bereiken door het aangaan van langdurige samenwerking met onze klanten en door het integreren van bewustzijn voor milieu door onze gehele organisatie.

 

Ons MVO-beleid

Naast het vanzelfsprekend nemen van onze verantwoordelijkheid, zien wij maatschappelijk verantwoord ondernemen ook als iets vanzelfsprekends.  

Ons maatschappelijk verantwoord ondernemen is terug te leiden uit onze keuzes op het gebied van materialen, technologie, investeringen en leveranciers. Om de effecten van onze activiteiten op het gebied van milieu te reduceren, selecteren wij onze leveranciers op basis van onder andere Milieu en Duurzaamheid certificering.  

 

Afvalverwerkingsproces

Na binnenkomst van zendingen scheiden wij het afval van de leveranciers van onze klanten en dit afval wordt 100% gerecycled. Wij maken gebruik van speciale perscontainers die ons plastic en karton opspaart, zodat de afvalverwerker een zo beperkt mogelijk aantal keer per jaar de containers hoeft af te halen. Hierna worden beide afvalstromen 100% gerecycled. Het afval van onze houten pallets wordt opgehaald door onze palletleverancier en weer gebruikt voor het repareren van pallets. Bij de verwerking van ons totale bedrijfsafval is 94% van de totale afvalstroom geheel circulair.  

 

Verpakkingsmaterialen

Wij maken uitsluitend gebruik van gerecycled verpakkingskarton voor het verpakken van de goederen van onze klanten naar B2B & B2C ontvangers. Bij het opvullen van verpakkingen voor B2C orders en/of breekbare goederen, maken wij zo veel mogelijk gebruik van 100% gerecycled opvulmateriaal (100% circulair d.m.v. een eigen speciale machine). Voor het opstapelen van onze binnenkomende goederen gebruiken wij geen sealfolie. Indien wij een factuur of paklijst aan de buitenzijde van een karton of pallet bevestigen, dan maken wij uitsluitend gebruik van 100% afbreekbare zelfklevende paklijstenveloppen van papier.  

 

Warehouse

Ons warehouse van 17.500m² is geheel voorzien van ledverlichting. Wij maken tevens gebruik van 100% groene stroom (Engie groencertificaat), reduceren wij onze verwarmingsenergie op grote schaal en maken onze medewerkers uitsluitend gebruik van elektrisch rijdend materieel. 

 

Kantoor

Om ons verbruik van papier te minimaliseren versturen we onze facturen digitaal en verzoeken we onze leveranciers inkomende facturen ook digitaal te versturen. Daarnaast maken alle medewerkers gebruik van een Dopper fles en gebruiken chauffeurs alleen gerecyclede kartonnen bekers. Onze relaties kunnen tijdens bezoek tevens gratis gebruik maken van onze oplaadpaal bij dock 22. 

 

Medewerkers

Wij geloven dat onze medewerkers de sturende kracht zijn achter ons succes. Daarom zetten wij medewerkers in hun kracht, waar ze groeien en het gevoel hebben dat ze met hun specifieke vaardigheden bijdragen aan het gemeenschappelijk doel om hoge kwaliteit services te leveren. Onze platte organisatie structuur creëert een omgeving waar medewerkers zich veilig voelen om hun gedachten en ideeën te delen zodat we onze processen kunnen verbeteren.

 

Klanten

Onze klanten hebben onze hoogste prioriteit, we erkennen dat het succes van onze klanten direct invloed heeft op ons eigen succes. Daarom richten wij ons op het creëren van een lange termijn samenwerking met onze klanten, wij willen onze klanten helpen te groeien. We herkennen de concurrerende bedrijfsomgeving van vandaag en de noodzaak van onze klanten om producten op tijd en op maat te leveren, dit is daarom geïntegreerd in onze manier van werken.

 

Continu verbeteren

Met hedendaags snel veranderende zaken omgeving herkennen wij dat wij zelf ook moeten kunnen veranderen. Daarom zoeken wij steeds naar mogelijkheden voor het verbeteren van onze diensten, we hebben een kwaliteitssysteem dat dit proces ondersteunt.

 

Preferred suppliers

Het beleid met betrekking tot het beperken van de CO2-uitstoot van onze preferred suppliers is een belangrijk onderdeel voor een samenwerking. Zie hieronder onze samenwerkingen:  

  • Ons afvalverwerkingsproces wordt verzorgd door GP-Groot.
    • Bekijk hier hun certificaten
  • Ons verpakkingsmateriaal wordt geleverd door DS-80.
    • Bekijk hier hun acties en nieuws op het gebied van Milieu en Duurzaamheid
  • Onze huisvervoerder is DHL Parcel.
    • Bekijk hier hun GoGreen project waarin zij streven naar een 50% emissie vrij in 2025 en 100% emissie vrij in 2050

Op dit moment wordt bij zendingen binnen de Benelux CO2-uitstoot 100% gecompenseerd via onze huisvervoerder d.m.v. gecertificeerde projecten ver weg én dichtbij.